Hör vår VD berätta om Förhandlingsteknik! Se längre ner på denna sida.

Tvådagarskurs i Säljteknik och kundkommunikation

Säljteknik (KAM steg I)

En företagsanpassad intensivkurs i Säljteknik och kundkommunikation

5.0
Earlier participants say

Sign up now

Physical courses take place in the country, city and venue you prefer. Digital courses take place via Teams or Zoom.









    Get in touch

    Would like to know more about Säljteknik (KAM steg I)? Provide your contact information and we'll be in touch.





      En intensivutbildning som fokuserar på att initiera & driva en framgångsrik säljprocess

      När man jobbar med försäljning och kundkontakter måste man jobba metodiskt, fokuserat och målmedvetet för att nå sina försäljningsmål; ha en säljmetodik, en struktur och effektiva verktyg. Målet med KAM steg I är att vässa din säljkompetens, ge dig konkreta verktyg och checklistor för att initiera, planera och driva en säljprocess på ett målmedvetet sätt. Du kommer också att få nya idéer och förnyad energi som säljare. Du tar med dig din kunskap och erfarenhet, och får under två intensiva dagar finslipa en säljplan, utarbeta en kundprofil, träna dig att positionera ditt företag, formulera vad kundnyttan är och konkretisera ert erbjudande. Du får en helhetsbild av säljprocessen, samtidigt som du går in på flaskhalsarna i processen och får träning i att komma förbi dem. Kursen riktar sig till dig som har kundkontakter och arbetar med försäljning, marknadsföring, utveckling, eftermarknad eller support. Se även International Business Presentations International Business Negotiations Presentationsteknik och Retorik Förhandlingsteknik steg 1

      Star Star Star Star Star
      Väldigt givande!

      "The course I did was very useful and relevant to my position and the challenges I have"

      Ericsson

      Star Star Star Star
      Intressanta och inspirerande!

      "Cognosis courses are really good. Interesting and inspiring , extremely good case . Kanonbra trainers!"

      Schneider-Electric

      Star Star Star Star Star
      En fantastisk föreläsare!

      "The course was a real eye opener . A great lecturer . I've got a brand new security to lean upon in future negotiations . The tips , feedback and the tools are invaluable for me"

      ICA Sverige

      Star Star Star Star Star
      Bland de bästa i utbildningsväg!

      "Among the best in the educational path I have experienced in my 20 years in business."

      Vestas Northern Europe

      Star Star Star Star
      Kursen var helgjuten!

      "Unbelievable eventful ! Cognosis course gave me great tool for my work. I feel strengthened in my role , has received a new awareness. The course was the consummat "

      Universitetssjukhuset i Linköping

      Star Star Star Star Star
      Har gett mig fantastiska möjligheter!

      "Sedan jag gick den första utbildningen har det gett mig fantastiska möjligheter både yrkesmässigt, globalt, affärsmässigt och privat."

      Telia Sonera

      Mål med kursen i Säljteknik

      KAM-utbildningen har som mål att säkerställa resultat av försäljningsarbetet. De övergripande målen med utbildningen är att ge säljare, specialister och kundansvariga:

      • En helhetssyn på säljprocessen
      • En medveten säljmetodik och en strukturerad säljprocess
      • Ökad individuell kompetens inom säljteknik och affärsmannaskap
      • Effektiva verktyg för att planera och driva det individuella säljarbetet
      • Ökad individuell kompetens inom kommunikation, praktisk säljpsykologi och argumentationsteknik
      • Modeller för handlingsplan, kommunikationsstrategi och positionering
      • Erfarenhetsutbyte, konkreta tips och råd.

      Vem kursen riktar sig till

      Kursen riktar sig till KAM, säljare, specialister, kundansvariga och alla som har en säljstödjande funktion. Även medarbetare som har kundkontakter, är involverade i säljprocessen och har ett tätt samarbete med säljarna eller arbetar med marknadsföring har stor nytta av kursen i Säljteknik. Fördelen med ett helhetsgrepp är att alla som är involverade i säljprocessen har samma insikt och ser sin egen del i processen tydligare.