Få fram ditt budskap, glasklart, tydligt och övertygande! Gå till anmälan

Förhandlingsteknik för säljare, kundansvariga, konsulter och kundprojektledare

Förhandlingsteknik för säljare

Förhandlingsteknik för säljare, kundansvariga, konsulter och kundprojektledare

5,0
Så säger våra tidigare deltagare

Anmälan

Våra kurser hålls både fysiskt och digitalt. Fysiska kurstillfällen äger rum på fina Åkeshofs slott. Digitala kurstillfällen sker över Teams.










    Bli kontaktad

    Vill du veta mer om kursen Förhandlingsteknik för säljare? Fyll i din kontaktinformation nedan så hör vi av oss.





      Få skickliga, målmedvetna och klartänkta förhandlare

      Vårt uppdrag är att träna era säljare, kundansvariga, konsulter och kundprojektledare att bli skickliga, målmedvetna och klartänkta förhandlare. Målet är att maximera deras möjligheter att göra lyckade affärer, få avslut på rätt villkor och lösa problem på ett smidigt sätt. De kommer att veta hur de ska förbereda sig inför en förhandling, ha en genomtänkt strategi och klart definierade mål. De kommer att ha en medveten taktik så att de vet hur de ska driva förhandlingen åt rätt håll, läsa av situationen och ge rätt bud vid rätt tillfälle. Vi bygger ett verklighetsbaserat förhandlar-labb för dem, där de får träna sig att omsätta teori i handling, stå emot press och komma till avslut. Vi bygger in fallgropar i våra förhandlings-case och tränar dem att undvika, hantera och parera dem. Minor man går på i vårt förhandlar-labb blir lärdomar för livet – i verkligheten skulle de ha kostat. Vi garanterar att ni kommer att ha säljare med markant ökad styrka, drivförmåga och insikt efter den här utbildningen. Vi är kända för en bred och djup svensk och internationell kompetens inom förhandlingsteknik, som ger tyngd åt utbildningen och ger den en hög verklighetsanpassning. Våra tränare är erkänt skickliga. De har gedigen kunskap från näringslivet och den affärskultur de arbetar med. Ni kommer att se resultat när det gäller utfallet i era förhandlingar efter den här utbildningen. Se även våra öppna/schemalagda kurs i Förhandlingsteknik steg II och International Business Negotiations.

      Star Star Star Star Star
      Väldigt givande!

      ”Den kurs jag gick var otroligt givande och relevant för min position.och de utmaningar jag har”

      Ericsson

      Star Star Star Star
      Intressanta och inspirerande!

      ”Cognosis kurser är riktigt bra. Intressanta och inspirerande, extremt bra case. Kanonbra kursledare!”

      Schneider-Electric

      Star Star Star Star Star
      En fantastisk föreläsare!

      ”Kursen var en riktig ögonöppnare. En fantastisk föreläsare. Jag har fått en helt ny trygghet att luta mig mot i framtida förhandlingar. Tipsen, feedbacken och verktygen är ovärderliga för mig.”

      ICA Sverige

      Star Star Star Star Star
      Bland de bästa i utbildningsväg!

      ”Bland de bästa i utbildningsväg jag varit med om under mina 20 år i näringslivet. Grym lärare.”

      Vestas Northern Europe

      Star Star Star Star
      Kursen var helgjuten!

      ”Otroligt innehållsrikt! Cognosis kurs gav mig bra verktyg till mitt arbete. Jag känner mig stärkt i min roll, har fått en helt ny medvetenhet. Kursen var helgjuten.”

      Universitetssjukhuset i Linköping

      Star Star Star Star Star
      Har gett mig fantastiska möjligheter!

      "Sedan jag gick den första utbildningen har det gett mig fantastiska möjligheter både yrkesmässigt, globalt, affärsmässigt och privat."

      Telia Sonera

      Större grupp?

      Vid bokning av 3 deltagare utgår 10% rabatt på priset, vid 4-5 deltagare 15% rabatt och vid 6 eller fler deltagare 20% rabatt.

      Effekten av en specialinriktad utbildning i Förhandlingsteknik

      Efter en specialinriktad utbildning i förhandlingsteknik har ni blivit hårdtränade inför era verkliga förhandlingssituationer. Ni har maximerat era möjligheter att genomföra lyckade förhandlingar, nå bra avslut och göra lönsamma affärer.

      • Ni kommer garanterat att ha ökat förståelsen för förhandlingsspelet, den teoretiska kunskapsnivån och skickligheten att förhandla hos era säljare och kundansvariga. I samband med förhandlingssimuleringarna kommer ni att ha fått en mycket effektiv kompetensöverföring inom gruppen, både vad gäller argument, produktkunskap och upplägg. Fördelen med att alla som är involverade i säljprocessen får samma förhandlingsträning, är att ni har en gemensam verktygslåda för planera och genomföra era kund-förhandlingar, sätta mål, utarbeta en strategi.
      • Ni kommer att se kundansvariga som har en påtagligt ökad energi, drivförmåga och säkerhet. De kommer att veta vad de har för starka och svaga sidor som förhandlare och hur de reagerar under press. De kommer att ha ökat sin förmåga att identifiera och undvika fallgropar. Genom coaching och konstruktiv personlig feedback kommer vi att se till att varje person hittar sin egen förhandlarstil och använder sina starka sidor på bästa sätt.

      Förhandlingsteknik för säljare, kundansvariga, konsulter och kundprojektledare

      Vi har gedigen erfarenhet av att skräddarsy utbildningar i förhandlingsteknik för säljare, key account managers, konsulter, kundprojektledare och tekniska specialister. Vi hanterar varje uppdrag med stor omsorg och gör en noggrann behovsanalys för att säkerställa att vi vet precis vad ni har för mål med utbildningsinsatsen. Sedan inriktar vi utbildningen på den målgrupp vi jobbar med och deras verkliga förhandlingssituationer. Det kan gälla att träna:

      • Säljare och kundansvariga att bli skickligare på att komma till avslut i en affärsförhandling, nå bättre resultat. Bli vassare, mera drivande och sikta lite högre.
      • Säljarna att stå emot press, ultimatum och underminering och inte vika ner sig i en prisdiskussion. Ge motbud och fokusera på affärsnytta och kundvärde.
      • Kundansvariga att omförhandla avtal med era befintliga kunder och införa en ny prismodell. Behålla sina kunder, hantera invändningar på ett bra sätt och förklara modellen så att man får accept.
      • Konsulter att sälja in idéer och lösningar till nya och befintliga kunder. Paketera lösningar och tjänster. Komma in i rollen som säljare. Nyförsäljning och merförsäljning.
      • Tekniska specialister och kundprojektledare att genomföra lönsamma kundprojekt, lösa oförutsedda problem och förändrade krav med bibehållen lönsamhet i projektet.
      • Säljare och tekniska specialister att förhandla professionellt som team och utnyttja teamets styrka rätt i förhandlingen. Rollfördelning och taktik i en delegationsförhandling.

      Andra öppna kurser

      Förhandlingsteknik steg II

      Detta är en fördjupningskurs i förhandlingsteknik för dig som är en erfaren förhandlare.

      Gå till kursen

      Ledarskap

      Kursen passar både erfarna chefer och nyblivna chefer eller specialister på väg in i en chefsroll.

      Gå till kursen

      International Business Presentations

      Go to the course

      Train the trainer – Pedagogik & Metodik

      Gå till kursen