Hör vår VD berätta om Förhandlingsteknik! Se längre ner på denna sida.
En företagsanpassad säljutbildning i Säljteknik och affärsmannaskap - Key Account Management
En säljkår består ofta både av erfarna nationella eller internationella KAM som varit med länge, skickliga regionala säljare samt kundansvariga som har gått från att vara tekniska specialister till att gå in i en säljande roll. Man har också nyrekryterade säljare, som håller på att lära sig företaget och era lösningar. Eftersom försäljning är en komplex process där många parter är involverade, är det viktigt att hela säljsidan har en gemensam plattform att stå på, effektiva säljverktyg och ständigt uppdaterar kompetensen. En KAM-utbildning är ett företagsinternt utbildningsprogram som riktar sig till säljare, key account managers och tekniska specialister som ska bli kundansvariga. Ni arbetar troligtvis med långa säljcykler på en begränsad och konkurrensutsatt marknad, svensk eller internationell. Ni har komplexa lösningar som kanske involverar både produkter och tjänster. För att lyckas, krävs det att era säljare kan skapa goda relationer och bygga ett grundmurat förtroende för sig själv, företaget och er lösning. De måste kunna läsa av en situation och en kund rätt, och sedan agera på rätt sätt vid rätt tillfälle. De måste kunna initiera och driva en säljprocess fram till ett avslut. Resultatet av en bra säljutbildning märks i form av ökad energi och ökat driv hos säljkåren. Sedan kommer ökad avslutsfrekvens, avtalens storlek och på sikt marknadsandelar.
Vi genomför säljutbildningar på svenska, engelska och spanska, med svensk eller internationell inriktning. En säljutbildning består vanligtvis av tre steg, men kan självfallet anpassas efter era önskemål:
Ni kommer att se resultat när det gäller nivån på ert försäljningsarbete efter den här utbildningen. Se även våra kurser Cross Cultural Communication och Internationell förhandlingsteknik
Efter en företagsanpassad utbildning i Affärsmannaskap och säljteknik har ni blivit hårdtränade inför era verkliga kundmöten. Ni har maximerat era möjligheter att få avslut och göra lyckade affärer.
Vi har gedigen erfarenhet av att skräddarsy utbildningar i säljteknik och affärsmannaskap för Key Account Managers, säljare, konsulter och tekniska specialister. Vi hanterar varje uppdrag med stor omsorg och gör en noggrann behovsanalys för att säkerställa att vi vet precis vad ni har för mål med utbildningsinsatsen. Sedan inriktar vi utbildningen på den målgrupp vi jobbar med och deras verkliga säljsituationer, specialanpassar innehåll och övningar efter den marknad, de länder och de produkter och tjänster ni arbetar med. Det kan gälla att:
Kursen passar både erfarna chefer och nyblivna chefer eller specialister på väg in i en chefsroll.
Gå till kursenDetta är en fördjupningskurs i förhandlingsteknik för dig som är en erfaren förhandlare.
Gå till kursenDu kommer få lära dig hur du ska få fram ditt budskap, glasklart, tydligt och övertygande.
Gå till kursen